Čundry v textu

Čundr 1987

Fotogalerie Čundrů

Čundr 2014

(pro zvětšení obrázku klikni na obrázek)

(22. až 27. července 2014)

Už před rokem, při uvažování, kam směřovat trasu příštího Čundru, navrhl Kubrt již poněkolikáté, že bychom mohli naložit motorky v Praze na autovlak, vyrazit na Slovensko vlakmo, cestou se krásně pobavit, ráno vystoupit v Popradu, projet se Tatrami a pak, postupně se přibližujíc zpět k republice, poznávat krásy Slovenska. Sám už kdysi podobnou trasu s jistou obskurní příbramskou partičkou (:-)) absolvoval a prý byli moc spokojeni. Navzdory tomu je faktem, že už několikrát v minulosti, vždy, když se Kubrt snažil tento nápad prosadit, neuspěl. Mně osobně se tento nápad zdál dobrý možná tak pro menší skupinu, ne však jako nosná myšlenka trasy Čundru VG. Považoval jsem to za příliš logisticky složité, ba až utopické. Bylo mi ale taky jasné, že jednou Kubrt tento nápad prosadí, protože ho znám. Je to totiž hroznej buldok.
Ta situace nastala právě před rokem. Kubrt opět přišel se svým "vlakovým" příspěvkem. A světe div se, pomyslel jsem si: nebyla vlastně už kdysi, od počátku, myšlenka samotného Čundru tak trochu utopická? Proč to vlastně nezkusit? A navíc přece: když to klapne a všichni budou spokojeni, smetanu slíznu dozajista já! A když se to naopak nepovede, odskáče to Kubrt, protože si nad tím projektem samozřejmě umyju ruce, řkouc: "Vidíte, já vám to přece vždycky říkal..!"

Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
    Vzhledem k potřebě naložit motorky na autovlak jsme se rozhodli Čundr o den prodloužit. Zde je pohled na vlajkovou Madlu den před
        startem, potupenou - i když jinak krásnými, brašnami. Jelikož s námi totiž nepojede auto, budeme každý odkázán sám na sebe. Ouuu oůůů!
  V úterý v podvečer k nám dorazili Aleš, Carlos, Milďan a Nesmrtelňák. Ten ovšem za mohutných kouřových efektů, neboť mu od
         rozpáleného výfuku blafnul ledabyle uvázaný bágl. Díra v něm vypovídá o tom, že nebylo daleko od požáru. Propálenou mikinu tak mohl
         hned na úvod Čundru vyhodit.
  K autovlakovému terminálu na pražském Hlaváku dorazili Příbramáci těsně před námi. Oni ale nemuseli hasit požár:-)

Navzdory obavám se udělalo docela teplo.

V "odletové hale".
    Právě začínáme přivazovat mašiny dovezenými popruhy. Místy je to docela boj, protože jediní, kdo to zvládá bez problémů je Kubrt,Carlos a truckeři
        Milďan a Nesmrtelňák. Všem jim za to patří dík!
  Vázání motorek probíhalo doslova v dělné atmosféře!

Zdá se, že je hotovo.
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Někteří však zůstávají velmi skeptičtí...          V "kajutách" je poměrně těsno, ale nám to nevadí.   Na chodbičce vládne dobrá nálada.
    Na peróně těsně před odjezdem.           Přípitek na šťastnou cestu.
Vydatná večeře v podobě Zdeniných olbřímých baget.       Je-li co jíst a pít, je nejen Bad navýsost spokojen!   Dámské intimčo v kupé.   "Modeno" Milďan se nám cestou docela zlískal:-)
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
        Stanica Poprad-hĺavné nádražie, VYSTUPOVAŤ!   Pro některé nastávají horké chvilky - veškerou bagáž je třeba přivázat na motorky.   Včetně dosud nevypitého alkoholu, samozřejmě!
        První zastávka na slovenské pumpě. Kafíčko docela bodlo!       Štrbské pleso.
            Martina fotí tatranské polomy...
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
    ...zatímco ostatní poslušně čekají. Přece ji tady nenecháme medvědům!       Zastávka na cestě do Haligovců. Manželé Kubrti nezklamali a vybalili řízky!
        Krátký odpočinek v podání dámského tria.   Dnešní náš cíl, kemp Goralský dvor v Haligovciach na slovensko polském pomezí.   Tak na tomhle pažitu budeme dnes spinkat.
    Nejdříve ale rozbít stany!   Áále, to je ono - už se to nesééé!   Karlik se nám posmívá, že jsme trapný paďouři s těma stanama. Sám žádnej nemá, nevejde se mu na motorku. Přece není žádný béčko!   Začíná pršet. Carlos v domění, že s tím vyčůrá, schoval se pod trampolínu, ale ouha! Dno trampolíny je perforované a Carlosovi tak kape
        na pleš!!! Jistě si umíte si představit toho smíchu...
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Ubytovali jsme se prakticky přesně v době oběda. Mohu zodpovědně prohlásit, že kuchyně kempu Goralský dvor nás při našem zdejším pobytu doslova nadchla!   Po dobrém obědě nás smluvený minibus odváží kamsi opodál, kde máme v plánu absolvovat plavbu na pltiach, tedy vorech. No, tak to jsme zvědaví!       Sice prší, ale je přesto docela teplo. Zvláště po požití určitých nápojů...   Sbohem, pevnino..!
    Pohodlně se usadíme a vzplouváme!           Déšť pomalu ustává a my si užíváme zábavu
        I Bad si užívá.
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Zdena a kačena.      Milda si moc neužívá. Voda mu právě šplýchla na kalhoty.   Ty krásné skály jsou už v Polsku.

Plavba byla krásná a lodivodův výklad vyčerpávající - ale pevná zem je pevná zem.       Druhý den vyrážíme dál. Opouštíme Goralský dvor s Velkopopovickým pivem a Pavlovou mikinou, kterou Bad právě zachraňuje!   Tak tedˇuž máme opravdu všechno a můžeme jet směr jihozápad!
    Čůrací zastávka v lesích.
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
            - Právě jsme dorazili pod vrchol Chopoku, ovšem cestu lanovkou nahoru jsme zavrhli pro hustou mlhu. Husté davy turistů nás zase odradily od návštěvy zdejších Demänovských jaskyní. Tak snad příště.   Cestou z kopců dojel Milďan Kubrta: "Kubrte, nevíš, co mi to tak zvoní v motoru?!" "Dolej si volej, ty čů...ku!", odvětil Kubrt!
A Bad, jak tak kouká na Milďana s olejem: "...Mildo, kdyby ti trošku zůstalo, taky bych si docela dolil..."   Takže Milda běžel pro druhý litřík za těžká Eura! Jeho přidřená motorka dostala jméno Víla Zvonilka a oba "olejáři" výrazně zabodovali v
        soutěži o titul ČČ 2014:-)
  Zastávka na oběd na Donovaloch. Výborně jsme se tady nadlábli!
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
        Hoši protlačili do plánu trasy cestu přes Harmanecký kopec.       Zatímco se naši závodníci proháněli serpentinami Harmance nahoru a dolů, Romča se pozastavila nad řadou pomníčků. Všetko motorkári...   - Právě jsme dorazili do kempu Sĺnečné skaly. Zde se k nám připojil další z příbramských krotitelů KTM Aleš Meloun (v popředí).
Těžká pohoda!               Večer u dobrého piva a Mildův klubový koflík na kávu.
Mezi kozama.   Ráno je konečne predsa len sĺnečné.       Olí se rozhodla popíchnout strážného anděla. Naštěstí jen v kempu...   ... protože nablízku byli, spolu s anděly, i Bad s Melounem, kteří tak na poslední chvíli zabránili katastrofě!
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Kluci si prosadili Harmanec a já zase Strečno. Tohle mi bude dlouho vyčítáno, protože zde to opravdu není nic moc, jak vidno.

Jenže pro mě to není otázka rozumu, nýbrž srdce. Přesně před čtvrt stoletím právě sem za námi Ben dotáhl Gulise s Meďulou a tím to
        vlastně všechno začalo.

Zámok v Bojniciach. Po devätnástich rokoch...
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Když jsem Mildu šiboval k zámecké pokladně, vůbec nechápal, o co mi jde. Již zapomněl, že právě tady byl autorem faux pas v r.1995!   Čekání na prohlídku.   Můj bratr od jisté doby nosí klíčky od mašiny vždy na krku...   Stretnutie s plechovým ozbrojencom.
V této kolibě jsme si pochutnali jak tenkrát, tak nyní.   Cesta z Bojnic do Mutěnic byla sice zdlouhavá, leč jsme konečně tady. A "vietnamský" veterán Bandita taky!   Před soumrakem dorazila i Eliška...

... s Lukášem "Stigem".         Po ubytování kráčíme do sklípku pana Trávníka. Pobyt a ochutnávku zařídil na jaře Carlos.
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Už jsme na dohled.   Pan majitel nás vede do chladu a temna   Tak tady se skrývají ty poklady!
Vinař a "antivinař".           Nebudeme zde snad raději popisovat to, co se večer a především v noci dělo. Ráno ale balíme a vyrážíme do poslední etapy.      Šaman čaruje
    A zde jsme již v cíli etapy, v kempu Velkopařezitý poblíž Telče.   Poslední stavění stanů. V popředí další dva příbramští matadoři, kteří nahradili Melouna a Carlose.   A poslední kalba letošního Čundru právě začíná!

Poslední přípitek.

Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Kop ho tam!   No, ráno u snídaně už to nebylo tak veselý...   Poslední balení stanů.   Letíme malebnou krajinou, v čele klucí příbramský, když tu náhle mi něco nesedí. Připadá mi, že místo pod Blaník nás vedou na Příbram!   Musel jsem je včas zarazit a pověřit vedením Lukáše z Vlašimi. Martina se ale loučí, protože je jí zle.
Velkygang   Velkygang   Velkygang   Velkygang
Poslední cíl letošního Čundru, restaurace Pod Blaníkem.    Po obědě velké loučení.   A Čundru je konec...       Pamětní pohlednice s dacany na palubě :-)